در بیست و سومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان و با حضور فرماندار مطرح شد؛

0

در بیست و سومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان و با حضور فرماندار مطرح شد؛

حمایت قاطع فرماندار از معدن‌کاران: همه بخش‌ها تکریم معدن‌داران را سرلوحه کار خود قرار دهند/ اجازه برخورد قهری با معادن را نمی‌دهیم/ گردش مالی معادن به درون شهرستان بیاید/ معادن در حوزه مسئولیت اجتماعی فعال شوند

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران، بیست و سومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قدس، به ریاست خانم دکتر واثقی، فرماندار شهرستان و با حضور مدیران استانی و شهرستانی و هیئت مدیره انجمن در محل سالن اجتماعات انجمن برگزار شد.

در ابتدای نشست یوسفیان به‌عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن به فرماندار و جمع حاضر خیر مقدم گفته و جلسه را آغاز کرد. فرماندار قدس نیز ضمن تشکر از میزبانی جلسه، خواستار بیان مشکلات توسط واحدهای تولیدی شد. مشکل تأمین سوخت معادن، تآمین لاستیک مصرفی ماشین‌آلات، نقش معادن در آلودگی هوا، مسئله راه‌های مواصلاتی، ضرورت لایروبی رودخانه‌ و چاله‌های پر شده از سیل گذشته، موضوع تخلیه زباله و نخاله در منطقه، افزایش عمق برداشت، تکریم ارباب رجوع در ادارات و… از مشکلاتی بود که در جلسه توسط معدن‌داران مطرح شد.

با در خواست فرماندار، هر یک از مدیران شهرستانی و استانی به پاسخگویی مشکلات در حوزه مربوط به خود پرداختند. از جمله نماینده شهرداری قدس که علی‌رغم اصرار معدن‌کاران به مسئله تخلیه نخاله در حوزه بالادست شهرک فرزان، مسئولیت کل این موضوع را به‌عهده گرفته و اطمینان دادند که در صورت بروز سیلاب با مشکلی مواجه نخواهند شد.

یوسفیان در جمع‌بندی درخواست‌های همکاران، خواستار همراهی و همدلی مجموعه مدیریت شهرستان با تولیدکنندگان در سال رونق تولید شده بیان کرد که در شرایط تحریم‌های سنگین بین‌المللی، انصاف نیست که با بخشنامه‌ها و مقررات متعدد، از داخل نیز تحت تحریم قرار بگیریم.

در ان

تها واثقی به‌عنوان رئیس جلسه، از مجموعه خدمات معادن در مدیریت سیلاب سال گذشته تقدیر کرده و آن را به‌عنوان الگویی برای ادامه همکاری در نظر گرفت. فرماندار با بیان مشکلات کنونی کشور و به تبع آن شهرستان در حوزه تأمین بودجه، خواستار همکاری مشترک انجمن و مجموعه شرکت‌ها برای پیشبرد منافع طرفین شد. واثقی همچنین با بیان مشکلات موجود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان، خواستار فعالیت گسترده‌تر معادن در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شد. همچنین با حضور میرمحمدی، معاون صنایع غیرفلزی اداره صمت استان تهران، موضوعات زیر به‌عنوان مصوب جلسه در نظر گرفته شد:

  • تعیین تکلیف موضوع لایروبی رودخانه و حوضچه‌های آرامش، با توجه به قرار گرفتن در فصل بارش.
  • ادامه تفاهم انجام شده با ستاد سوخت برای تأمین سوخت معادن بر اساس میزان تولید تا پایان سال.
  • تلاش برای انتقال گردش مالی و مالیات پرداختی معادن به شهرستان قدس.
  • بررسی ایجاد تقاطع غیرهمسطح در میدان معادن.
  • برگزاری نشستی جداگانه به مسئولین راه و شهرسازی و بررسی جامع موضوع راه‌های مواصلاتی، مسیرهای دسترسی و رمپ‌های ورود و خروج معادن.
  • جلوگیری از هرگونه برخورد قهری و تعطیلی فعالیت تولیدی معادن.
  • پیگیری جذب پرداختی معادن، ذیل بند پ ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه، به شهرستان برای کمک به توسعه منطقه

Comments are closed.