افتتاح فاز دوم جاده معادن شهر قدس

0

به گزارش اخبار صنعت شن و ماسه، سال‌ها بود که از جاده معادن به‌عنوان یکی از بزرگترین منابع انتشارریزگردها یاد می‌شد. در حالی که بر اساس قانون، بخش عمده‌ای از منابع پرداختی معادن به‌عنوان حقوق و عوارض دولتی بایستی صرف توسعه زیرساخت‌های منطقه شود، متأسفانه نه تنها این موضوع تا کنون محقق نشده بلکه حتی با اقدامات معادن برای بازسازی و نوسازی نیز مخالفت شده بود. این مهم اما با تغییر رئیس محیط زیست شهر قدس و همراهی معدن‌کاران محقق شد.
با حضور شایسته در رأس اداره محیط زیست و تأکید بر ضرورت بازسازی جاده، هیئت امنای جاده از میان تمامی صنایع و کارخانجات دخیل در مسیر انتخاب، و میرطاهری از معدن ماسه‌شو مسئولیت پیگیری امر را عهده دار شد. مطالعات مقدماتی انجام و پروژه بهسازی و آسفالت جاده در دو فاز به طول 3.5 کیلومتر و با هزینه حدودی 25 میلیارد ریال طراحی شد. با همت همه صنعت‌گران و تولیدکنندگان، علی‌الخصوص معدن‌کاران و بدون حتی یک ریال هزینه دولتی، دو فاز عملیات جاده اجرا و به بهره‌برداری رسید. گفتنی است طول کل جاده 6 کیلومتر است.
فاز دوم این جاده با حضور یدالله صادقی ریس سازمان صمت استان تهران، لیلا واثقی فرماندار قدس، علی عبدی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران، ابوالفضل بیات رئیس اداره صمت شهر قدس، بهرام یوسفیان رئیس صنف تولیدکنندگان شن و ماسه و دیگر مسئولین و تولیدکنندگان افتتاح شد.

Comments are closed.