آغاز فعالیت معادن شن و ماسه با موافقت نهادهای مسئول

0

آغاز فعالیت معادن شن و ماسه با موافقت نهادهای مسئول

قصه‌ای کهنه و شگردی نخ‌‍نما. تعطیلی معادن شن و ماسه در هنگام آلودگی هوای کلان‌شهرها؛ فرار رو به‌جلوی مسئولان همه دولت‌ها شوراها و شهردارها، فارغ ار هر رنگ و حزب و جناحی. بدون اینکه تا به‌حال یک نفر، و فقط یک نفر توانسته باشد پاسخی منطقی و علمی به این موضوع بدهد که آلودگی شمیمایی هوای شهرها با ذرات زیر 2.5 میکرون، چه ارتباطی با فعالیت تولیدی معادن شن و ماسه دارد. آن‌هم هم در شرایطی که در وضعیت وارونگی هوا، حتی بادی هم نمی‌آید تا همین اندک خاک معادن را هم جابه‌جا کند.
بگذریم، امروز سه‌شنبه 16 دی و پس از 10 روز تعطیلی کامل تمامی فعالیت‌های معادن، با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجمن و موافقت محیط زیست و دیگر نهادهای مسئول، اجازه شروع فعالیت معادن صادر شد. در صورتی که در روزهای تعطیلی مطلق معادن، ما شاهد خطرناک‌ترین وضعیت آلایندگی هوا، حداقل در سطح شهر تهران بودیم.
در خبرها داشتیم که احتمالاً روز چهارشنبه ما دوباره با کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم شد که پنج‌شنبه بهبود خواهد یافت. باید دید آیا مدیریت عالی استان، این بار نیز با هر بهانه‌ای به سراغ راه‌حل دم دستی و کلیشه‌ای تعطیلی معادن خواهد رفت یا یک بار هم که شده واقعیت آلودگی و عوامل آن برای مردم شفاف می‌شود؟

Comments are closed.