پیام مهندس یوسفیان، رئیس صنف شن و ماسه در خصوص موضوع افزایش حقوق و عوارض دولتی شن و ماسه

0

پیام مهندس یوسفیان، رئیس صنف شن و ماسه در خصوص موضوع افزایش حقوق و عوارض دولتی شن و ماسه


 

سلام عرض می‌کنم خدمت همه عزیزان و همکاران شاغل در صنف و صنعت شن و ماسه. آرزوی سلامتی برای همه شما دارم و امیدوارم هرچه زودتر شاهد بهبود وضعیت بیماری کرونا در کشور باشیم.
خیلی خوشحالم که می‌بینم موضوع افزایش حقوق دولتی برای همکاران مسئله شده است و حساسیت نسبت به این تغییرات وجود دارد. این موضوع نشان از پویایی ما و امید به پیشرفت است. در همین خصوص، از زمان طرح موضوع نرخ جدید حقوق و عوارض دولتی در وزارتخانه و دفتر بهره‌برداری، جلسات و پیگیری‌های متعددی را به صورت حضوری و مجازی انجام دادیم. این نرخ ابتدا به میزان ۷ درصد میزان فروش واحد‌های دانه‌بندی در نظر گرفته شده بود که با تلاش‌های انجام شده و رایزنی با مقام عالی وزارت، معاون محترم معدنی و مدیران کل وزارتخانه، این رقم به ۲ درصد کاهش یافت.
در خصوص نرخ‌های جدید نیز باید توضیح دهیم که منظور از شن و ماسه خام، همان مواد اولیه مخلوط معدنی است و در بحث ۲ درصد نیز، ملاک، میانگین قیمت‌های مصوب و اعلامی فروش توسط انجمن در هر استان خواهد بود.
اما نکته مهم‌تر، بدعتی است در قانون‌گذاری که با اصول ابتدایی حقوق و عقلانیت و قواعد اساسی و فقهی در تناقص است؛ آن‌هم اینکه شما در چند ماه پایانی سال قانونی را تصویب کرده و آن را به آغاز سال تسری دهید. در همین خصوص نیز مذاکرات انجام شده و گلایه جدی تولیدکنندگان، صنعت‌گران و معدن‌کاران به مسئولان امر انتقال داده شده است که امیدواریم نه تنها در ادامه شاهد چنین روندی نباشیم، بلکه به‌زودی شاهد تغییر در زمان اجرای بخشنامه کنونی هم باشیم.
از همراهی و پیگیری همه عزیزان سپاسگزارم.

 محمد نبی یوسفیان

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران

Comments are closed.