پیام مهم رئیس انجمن‌ شن و ماسه استان تهران به‌مناسبت آغاز سال نو و شرایط خاص کشور

0

پیام مهم رئیس انجمن‌ شن و ماسه استان تهران به‌مناسبت آغاز سال نو و شرایط خاص کشور

همکاران گرامی و فعالین محترم صنف و صنعت شن و ماسه

فرا رسیدن نوروز باستانی را خدمت شما تبریک گفته و سلامت و سربلندی برای مردمان سرزمین عزیزمان ایران از خدای متعال خواستارم. در سالی که گذشت، فشارهای فزاینده بین‌المللی همراه با مشکلات داخلی، تورمی را در کشور ایجاد کرد که نتیجه‌ای جز فقیرتر شدن مردممان نداشت. در این اوضاع و شرایط، سیل‌ و زلزله‌، گرانی بنزین و حوادثی که در پی آن آمد، سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و این اواخر هم شیوع ویروس کرونا، هریک مانند بمبی از اندوه بر سر ایرانیان آوار می‌شدند. حضور جدی نهادهای مردمی و تشکل‌های بخش خصوصی اما در همه اتفاقاتی که گذشت، نقطه اتکا و دلگرمی مردم رنج‌دیده‌مان بود. موضوعی که در بحران کنونی ناشی از گسترش ویروس کرونا نیز با آن مواجهیم. اگر در کنار هم باشیم، همه این‌ها می‌گذرند؛ چنان نماند، چنین نیز هم نخواهند ماند.

در همین سال ما توانستیم به یاری همه عزیزان همکار و خصوصاً هیئت محترم مدیره انجمن، بخشی از وعده‌هایی را که به عزیزان داده بودیم به انجام رسانیم مانند: مرتفع کردن موضوع تعطیلی کارخانه‌های مجاور رودخانه. به سرانجام رساندن مسئله سوخت تخصیصی معادن. افزایش قیمت فروش مصالح. طرح موضوع نقش معادن شن و ماسه در آلودگی هوا با سازمان محیط زیست. احیای نقش صنف و صنعت شن و ماسه در جلسات خانه معدن ایران، شورای عالی معادن، وزارت صمت و … . راه‌اندازی گروه فرهنگی-رسانه‌ای صنعت شن و ماسه را برای انعکاس هرچه بهتر فعالیت‌ها. دریافت مجوز انتشار نخستین فصلنامه تخصصی کشوری صنعت شن و ماسه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. برگزاری نخستین و بزرگ‌ترین گردهمایی شن و ماسه کاران کشور تحت عنوان «نخستین همایش و نمایشگاه صنعت سنگدانه ایران» در سه روز و با حضور 3 هزار مهمان داخلی و خارجی. بازسازی و نوسازی سالن همایش‌های انجمن و انشالله برگزاری نخستین جلسه شورای عالی معادن کشور در سال جدید در این سالن. و امروز در جایی ایستاده‌ایم که اندک راه رفته‌ای پشت سرمان و مسیری فراخ و گسترده پیش رویمان است. مسیری که پیموده نخواهد شد، جز با همفکری، همدلی و همراهی تمام فعالان صنف و صنعت شن و ماسه.

در این روزهای سخت بیماری کرونا هم مردم را تنها نگذاشتیم. مسئولیت اجتماعی خودمان را پذیرفته و بیش از 4 هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح و چند صد لیتر محلول ضدعفونی دست و بدن میان معادن توزیع کردیم. در همراهی با هلال احمر، حجم عمده‌ای از کمک‌های بهداشتی و بیمارستانی را به دست نیازمندان رساندیم. هم‌اکنون نیز در حال تهیه تجهیزاتی برای ایمنی هرچه بیشتر معادن در زمان بازگشایی هستیم. پروتکل سراسری ایمنی در حال تهیه است تا با توجه به تأکید نهادهای امنیتی و بهداشتی، بتوانیم در نیمه دوم فروردین‌ماه بازگشایی معادن و کارخانجات را با رعایت اصول ایمنی داشته باشیم.در همین خصوص و با توجه به خسارت‌های احتمالی به فعالیت تولیدی همکاران، در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم وام‌های درازمدتی را در اختیار همکاران قرار داده و در صورت ادامه تعطیلی، بیمه بیکاری به پرسنل معادن پرداخت شود.

با توجه به تعطیلات و مسافرت‌های احتمالی، بازگشایی کارخانجات حتماً با مخاطراتی همراه خواهد بود و احتمالاً شاهد موج دوم شیوع کرونا در کشور باشیم. در این خصوص دستورالعمل‌های لازم آماده، و در زمان مناسب در اختیار همکاران قرارداده خواهد شد. موضوع قیمت جدید فروش مصالح نیز در دستور کار قرار دارد که با توجه به وضعیت کنونی کشور، و پس از تعیین دقیق پارامترهای دخیل، از جمله میزان افزایش حقوق کارگران، در تلاشیم قیمت جدید را با توجه به تبصره 9 ماده 35 قانون رفع موانع تولید، محاسبه و به روال سال گذشته، در نیمه اردیبهشت، اعلام کنیم.

یادمان باشد که اگر در روزهای سخت کنار هم باشیم، می‌توانیم از روزهای خوب پیش رو لذت ببریم. مراقبت از ایمنی و سلامت کارکنان و کارگران، جزئی جدایی‌ناپذیر از مرام‌نامه کاری صنف شن و ماسه است. با امید جاری شدن دوباره نسیم سلامت در آسمان ایران عزیز، مجدداً عید عزیز باستانی را به همه شما تبریک گفته و همراهی همیشگیتان را ارج می‌نهم.

Comments are closed.