حل مشکل عمق برداشت و مدت زمان پروانه بهره‌برداری در آینده نزدیک

0

به گزارش صنعت شن و ماسه، پیرو برگزاری نخستین جلسه کمیته بررسی مسائل و مشکلات صنعت شن و ماسه کشور، به تاریخ 9 مهر 1399 در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت، و تصمیم بر بازدید میدانی از معادن غرب تهران، اعضای کمیته صبح امروز از منطقه بازدید کردند.
این بازدید با حضور قاسمی، مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت، ایروانی، مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صمت، عبدی، معاون امور معادن صمت تهران، میرمحمدی، رئیس اداره امور معادن صمت تهران، بیات، رئیس اداره صمت شهرستان قدس و دیگر همراهان و به میزبانی یوسفیان، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران انجام شد.
اعضای کمیته از ساعات آغازین صبح با حضور در منطقه از نزدیک در جریان مسائل تولیدکنندگان و معدن‌کاران قرار گرفته و با طرح و بررسی مشکلات موجود، در خصوص حل دو موضوع افزایش مدت زمان پروانه بهره‌برداری و افزایش عمق برداشت مخلوط ماده معدنی در آینده نزدیک، قول‌های مساعدی دادند.
در همین خصوص و با پیگیری‌های انجام شده توسط انجمن، تیمی متشکل از واحد فنی انجمن، نمایندگان وزارتخانه و نمایندگان سازمان نظام مهندسی معدن، در حال طراحی پیت‌های استانداردی هستند که بتواند مبنای برداشت در منطقه قرار گیرد. به‌نظر می‌رسد با مطاعات ژئوفیزیکی انجام شده در انجمن، به‌زودی شاهد حل اساسی موضوع عمق برداشت معادن باشیم.شد.

Comments are closed.